28Dec 09
Staseis.gr – ο επίλογος
Published by stelabouras in General, Internet
Update: Μέσω του Βασίλη Σωτηρόπουλου, καταθέσαμε σχετική διοικητική προσφυγή για επανεξέταση του αιτήματος. Περισσότερα μπορείτε να βρείτε στο σχετικό δελτίο τύπου.
Δυστυχώς τα πράγματα δεν ήρθαν όπως τα υπολογίζαμε για το Staseis.gr. Σε γραπτή απάντησή του ο Ο.Α.Σ.Θ. μας απάντησε αρνητικά σχετικά με την διάθεση των δεδομένων, παραθέτοντας τους παρακάτω λόγους:
- Η ακεραιότητα και ορθότητα των δεδομένων αυτών βαρύνει τον Ο.Α.Σ.Θ. ο οποίος ελέγχει, ελέγχεται και κρίνεται για τον τρόπο παρουσίασής τους.
- Ο Ο.Α.Σ.Θ. δεν επιθυμεί σε καμία περίπτωση να υπονομεύσει το πλαίσιο σύμβασής του με τους επίσημους φορείς χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου αυτού, καθώς και με την εταιρία υλοποίησής του.
- Η οποιαδήποτε παροχή δεδομένων σε τρίτους που δύνανται να έχουν άμεση ή έμμεση εκμετάλλευση αυτών για εμπορικούς, διαφημιστικούς ή προωθητικούς σκοπούς δεν επιτρέπεται από τον Ο.Α.Σ.Θ.
- Όπως καταλαβαίνετε ο Ο.Α.Σ.Θ. δεν επιθυμεί την ανέλεγκτη διάθεση των δεδομένων αυτών διότι θα μπορούσαν να καταλήξουν σε απροσδιόριστα σημεία με απροσδιόριστη μορφή ή/και τροποποιήσεις.
- Η λήψη πληροφοριών on line δύνανται να επιβαρύνει τους υπολογιστές και τα συστήματα του Ο.Α.Σ.Θ. με απροσδιόριστα αποτελέσματα τα οποία ο Ο.Α.Σ.Θ. πρέπει να προφυλάξει.
- Σκοπός του Ο.Α.Σ.Θ. είναι να παρέχει υπηρεσίες προς τους πολίτες και για το λόγο αυτό ο Οργανισμός έχει υποχρέωση να προφυλάσσει τα ιδιόκτητα προϊόντα και τις υπηρεσίες του.
Και το κείμενο καταλήγει:
Επειδή τα δεδομένα αυτά ζητούνται από πολλές εταιρίες και φορείς, η πιθανή διάθεσή τους στο μέλλον από τον Ο.Α.Σ.Θ. θα γίνει με ελεγχόμενο τρόπο και ο Ο.Α.Σ.Θ. εξετάζει το ενδεχόμενο παραγωγής ενός API για την μερική διάθεση ηλεκτρονικών πληροφοριών στο μέλλον.
So long λοιπόν για το Staseis.gr…
Comments (27)
[...] This post was mentioned on Twitter by Stelabouras, Wiggler.gr. Wiggler.gr said: Staseis.gr – ο επίλογος http://www.wiggler.gr/2009/12/28/staseis-gr-the-end/ [...]
Αυτό που λένε δηλαδή είναι πως δεν θα μπορέσει να κρατήσει το traffic η υπηρεσία αλλά και δεν οτι δεν θέλουν να πληγώσουν την εταιρία η οποία έκανε την σελίδα; Come on…
Ο βασικός λόγος είναι το 2 πιστεύω.. Όλα τα άλλα δεν ισχύουν τουλάχιστον για το staseis…
Καλά, είναι γραφικοί, Τζάμπα ασχοληθήκατε παιδιά – κρίμα:(
Αναμενόμενο αλλά τουλάχιστον ξέρουν τι είναι το API. Δεν πήγε χαμένη η δουλειά που κάνατε, να είστε σίγουροι για αυτό.
“Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του περιεχομένου, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας,”
Αρα όταν χρησιμοποιώ τον Firefox για να δω το περιεχόμενο είμαι παράνομος. Διότι ο Firefox παίρνει το html, το επεξεργάζεται και μου το δείχνει χωρίς την άδειά τους. Καληνυχτα. Γράψτε ένα native client, γίνετε πασίγνωστοι σε όλη τη Θεσαλονίκη, και αφήστε τους να σας πάνε στα δικαστήρια. Θα έχει πλάκα.
Γελοίον – γελοιότατον – γελοιδέστερο πάντων.
Βρίσκονται αλλού οι άνθρωποι. Άλλοι θα παρακαλούσαν για μια τέτοια εφαρμογή.
Αν όντως το #2 ήταν ο λόγος, ας τον έλεγαν ανοιχτά και ας μην τον συνόδευαν με σάλτσες τύπου 4. Δηλαδή δεν μπορώ να πάρω εγώ τώρα τα στοιχεία που δίνει ο ΟΑΣΘ, να τα αλλοιώσω και να τα διαδώσω; Για βλάκες μας περνάνε;
Όσο για το “API” που αναφέρουν, ούτε τι είναι API ξέρουν ούτε τι κάνει. Για να μην τους πετάξουν ντομάτες έκατσαν και σύνταξαν μια πρόταση με το συγκεκριμένο όρο. Sorry, αλλά, διαφωνώντας με τον Titanas, νομίζω ότι η δουλειά σας απλώς πήγε στα σκουπίδια. Κερδίσατε μεν κάποια πράγματα, αλλά ο η βασική δουλειά μηδενίστηκε.
Αλλά εσείς να είστε καλά.
γέλασα με το 5.
Δεν πειράζει παιδιά, στην Ελλάδα βρισκόμαστε, συνηθίσαμε…
Για την ιστορία: περί API εγώ το ανέφερα στο κείμενο που τους έστειλα και στο οποίο απάντησαν με αυτά τα νουμεράκια..
Τους πήρε ένα χρόνο να βγάλουν σε beta αυτά τα εργαλεία τηλεματικής. Δε νομίζω να καταφέρουν να βγάλουν API , πριν λειτουργήσει το metro στη Θεσσαλονίκη :p
Κρίμα. Μακάρι να διαθέσουν επίσημο API για αυτό το σκοπό, θα ήταν πολύ χρήσιμο. Όσο για τα σημεία που παραθέτουν:
1. Άκυρο καθότι το API εξ’ ορισμού ασχολείται μόνο με το περιεχόμενο και όχι με την παρουσίαση. Ο Ο.Α.Σ.Θ. δεν επιβαρύνεται σε αυτή την περίπτωση. Η ακεραιότητα και η ορθότητα πάλι θα είναι δεδομένη αφού ο Ο.Α.Σ.Θ. ελέγχει τα στοιχεία για δικιά του χρήση. Δεν χρειάζεται δεύτερος έλεγχος και επιπλέον προσπάθεια ούτε εδώ.
2. Δεν είμαι σίγουρος σε τι ακριβώς αναφέρεται εδώ η ανακοίνωση. Μία σύμβαση γίνεται επί συγκεκριμένων όρων. Εάν κάτι αλλάξει, γίνεται να διαπραγματευτεί νέα σύμβαση τόσο με τους χρηματοδότες, όσο και με την εταιρία υλοποίησης. Δεν θα γινόταν κάτι δωρεάν, ούτε κάτω από το τραπέζι (ελπίζω).
3. Εδώ δεν ξέρω τι καθεστώς ισχύει νομικά. Realtime πληροφορίες για τα δρομολόγια σε τι βαθμό μπορούν να καλυφθούν για εμπορική εκμετάλλευση; Έχει νόημα να υπάρχει τέτοιος φόβος από μέρους του Ο.Α.Σ.Θ.; Ίσως να ξέρει ο eLaywer και να μας πει κάτι περισσότερο για το θέμα.
4. Παρόμοιο με το πρώτο σημείο. Ο Ο.Α.Σ.Θ. θα παρέχει μόνο κάποια δεδομένα, δεν μπορεί να κάνει τον χωροφύλακα για το πως αυτά χρησιμοποιούνται. Δεν είναι αυτή η δουλειά του και δεν θα πρέπει να τον ενδιαφέρει. “Απροσδιόριστα σημεία, μορφή, τροποποιήσεις” αφορούν τον εκάστοτε εκδότη που παραποιεί τα στοιχεία που του παρέχονται. Εάν ο Ο.Α.Σ.Θ. διατηρεί την δικιά του σελίδα με αυτά τα στοιχεία, ο καθένας μπορεί να επιβεβαιώσει την ορθότητα του κάθε εκδότη second-hand.
5. Τα οφέλη για το κοινό μίας τέτοιας ανοιχτής υπηρεσίας υπερβαίνουν κατά πολύ το κόστος υλοποίησης της απαραίτητης υποδομής που θα παρέχει τις πληροφορίες. Εκτός κι αν φοβούνται ότι θα υποστούν slashdot effect :-)
6. Αυτό πάλι μου φαίνεται ότι μετράει υπέρ του ανοίγματος μιας τέτοιας υπηρεσίας. Η παροχή των συγκεκριμένων πληροφοριών αποτελεί σημαντικό μέρος της υπηρεσίας προς τους πολίτες, για τους οποίους μιλάει η ανακοίνωση. Επίσης, είναι τα δρομολόγια των λεωφορείων “ιδιόκτητο προϊόν” για έναν δημόσιο (αν δεν κάνω λάθος) οργανισμός όπως ο Ο.Α.Σ.Θ.;
Δεν ισχύει για “ταξίδι” με λεωφορείο αλλά στη προκειμένη σημασία έχει η διαδρομή και όχι ο προορισμός.
Από τη μια πιστεύω πως καλύτερα που έγινε έτσι μιας και αφού δεν είχατε λύσει αυτό το θέμα εξ’ αρχής δε ξέρω πως και πόσο μπορεί να μπλέκατε με αυτούς. Στην Ελλάδα ζούμε.
Oh well. What’s next then? :)
Απλά λυπηρό.
Να πω την βλακεία μου… χαρίστε το site στον ΟΑΣΘ. Ό,τι (πολύ καλή!) δουλειά κάνατε κάνατε. Από το να μείνει ένα νεκρό site, δώστε το στον ΟΑΣΘ. Στην χειρότερη των περιπτώσεων θα γελάσουμε/κλάψουμε από την αντίδραση του Οργανισμού Αργοπορίας Σύσσωμης της Θεσσαλονίκης.
κριμα :(
Όχι, η προσπαθια δεν πήγε χαμένη.
“έχει υποχρέωση να προφυλάσσει τα ιδιόκτητα προϊόντα και τις υπηρεσίες του.”
Δεν είναι δημόσια υπηρεσία;
Με την κίνηση τους “προστατέυουνε” τα δεδομένα από εύκολη πρόσβαση από τους πολίτες, που είναι και ο σκοπός του έργου…
Τσάμπα λευτα δίνουμε για αυτά τα έργα.
Για να γνωρίζετε: ο ΟΑΣΘ ΔΕΝ είναι δημόσιος οργανισμός, αλλά μία ιδιωτική εταιρεία, η οποία έχει πάρει εργολαβία τη Συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, μέσω σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο.
αν ειχατε μιζαρει τον προεδρο του οργανισμου,
σας ελεγω ποσα δεδομενα θα ‘χατε….
Στο Ελλαδισταν ετσι γινονται δουλειες, οπως στα πορνεια….
μην το βαλετε κατω ομως συνεχιστε !!!!!
@Thanasis ναι το γνωρίζουμε, οι περισσότεροι όχι.
Γι αυτό δεν πάει ΠΟΥΘΕΝΑ, ούτε ο Οασθ, ούτε κι η έρμη Χώρα.
Με τέτοια στελέχη, στους οργανισμούς, ποιος απορεί που είμαστε στον πάτο της Ευρώπης;
Από την πρώτη στιγμή που βγήκε το Staseis.gr ήταν standard ότι θα κλείσει αφού οι όροι ήταν ξεκάθαροι και δεν επέτρεπαν κάτι τέτοιο (βλ. http://nsyll.net/node/180 ) .
Παρόλα αυτά, αυτή η απείθεια σε κάτι λογικό (και αναγκαίο) είναι που ξεκινάει μια σοβαρή κουβέντα για την διάθεση δεδομένων. Φυσικά ο ΟΑΣΘ σαν ΑΕ μπορεί να επιλέξει να ζητήσει λεφτά για να παρέχει τα δεδομένα στο webapp σας και σε όποιο webapp.
Όπως σε κάθε σοβαρή κουβέντα βέβαια ακούγονται και πολλές μπούρδες. Πχ είναι τουλάχιστον γελοίο να υπαινίσσεται κάποιος ότι οι άνθρωποι που υλοποίησαν αυτό το σύστημα δεν ξέρουν τι είναι το ΑΡΙ.
Δειλά βήματα που χρειάζονται σπρώξιμο (και κράξιμο που και που).
Ο ΟΑΣΘ και τα έργα του επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, μας δίνει το δικαίωμα να απαιτούμε τα έργα αυτά (που πληρώνουμε) να είναι προσβάσιμα και χρήσιμα.
Τα παιδιά το μονο που κάνουνε με το Staseis.gr, είναι να κάνουνε το έργο ακόμα ποιο προσβάσιμο
Για να δούμε τελικά τι ισχύει.
ενδιαφέρον παρατήρηση στο insomnia.gr
“Ο∆ΗΓΙΑ 2003/98/ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Νοεμβρίου 2003 γιατηνπεραιτέρωχρήσηπληροφοριώντουδημόσιουτομέα”
http://www.insomnia.gr/forum/showthread.php?p=3086016#post3086016
Εν προκειμένω έχει εφαρμογή ο Ν.3448/2006 (που ενσωματώνει στο ελληνικό δικαιο την Οδηγία 2003/98) και ο οποίος εφαρμόζεται και στις επιχείρησεις του δημόσιου τομέα, δηλ. και σε εκείνες που έχουν συσταθεί για την κάλυψη αναγκών γενικού συμφέροντος και υπάρχει κρατική εμπλοκή στη διαχείρισή τους.
Από τη στιγμή που έχει απορριφθεί άιτηση για περαιτέρω χρήση πληροφοριών του ΟΑΣΘ μπορεί να ασκηθεί αίτηση θεραπείας και στη συνέχεια ενδικοφανής προσφυγή στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Προσοχή όμως γιατί οι προθεσμίες είναι εξαιρετικά σύντομες.
Δηλαδή σε αυτήν την χώρα μόνο μεσω δικαστηρίων μπορείς να έχεις πρόσβαση στα δημόσια δεδομένα….
παραγωγή ενός API από ΟΑΣΘ XAXAXAXAXA!!! χαχαχαχα! γελάσαμε βρε παιδιά
bravo ellada.
[...] θετική η αλλάγη στάσης του ΟΑΣΘ ο οποίος είχε απαγορεύσει τη χρήση των δεδομένων του από τρίτους (των χρόνων άφιξης). Διαβάστε τη συνέντευξή μας στη [...]
[...] launched called Newslens, along with the first greek video podcast (2006-2009). A project called Staseis was created at 2009, which was a light mobile web app that it’s purpose was to display in real [...]