15Jan 07
Χωρίς Directsound 3D Hardware acceleration τα vista
Published by Petrakeas in Gaming
Πριν βγουν τα windows XP ακούγαμε φήμες ότι δε θα υποστηρίζουν mp3 και άλλα χαριτωμένα. Αποδείχτηκε τελικά ότι όλα αλλάζουν στην πορεία και δεν πρέπει να δίνουμε μεγάλη βάση σε αυτά που ακούγονται. Έτσι νόμιζα και για τα Vista όταν ακούστηκε ότι δε θα υπάρχει hardware acceleration για το DirectSound 3D. Τελικά ,όμως, αποδεικνύεται ότι αυτό είναι όντως αλήθεια!!Τι σημαίνει αυτό;
Σημαίνει ότι τα games που χρησιμοποιούν 3D audio positioning (surround) ή και EAX μέσω του DirectSound 3D και εκμεταλεύονται τις δυνατότητες της κάρτας ήχου (creative,aureal,nvidia onboard chips) πλέον θα χρησιμοποιoύν CPU κα δε θα έχουν πρόσβαση στο hardware κομμάτι. Δηλαδή τα games θα τρέχουν ελαφρώς πιο αργά και ο ήχος δε θα είναι το ίδιο ποιοτικός, ούτε θα υπάρχουν Eax effects. Ωστόσο τα παιχνίδια που κάνουν χρήση OpenAL θα εξακολουθούν να έχουν Hardware acceleration, καθώς ΟpenAL driver υπάρχει για Vista (τουλάχιστον από τη creative). Σημειώνω ότι OpenAL (+EAX) χρησιμοποιούν οι unreal engines και η Doom3 engine.
Επίσης ακούστηκε ότι η creative θα φτιάξει driver ο οποίος θα δέχεται τις DirectSound 3D κλήσεις και θα τις μετατρέπει on the fly σε openAL ώστε να χρησιμοποιείται η φοβερή sound engine της creative. Άρα οι κάτοχοι X-fi δε θα χάσουν τίποτα (δεν είναι και πολλοί).
Συμπερεσματικά, το gaming για pc δέχεται ένα μικρό πλήγμα, γιατί οι περισσότεροι gamers δε δίνουν σημασία στον ήχο (άλλοι τον κλείνουν κιόλας στο doom3) . Ωστόσο σιγά σιγά τα φτηνά 5.1 ηχεία μπαίνουν σε ολένα και περισσότερα σπίτια και όλοι έχουμε εντυπωσιαστεί από κάποιο reverb *. Επίσης, το ΟpenAL γίνεται μονόδρομος για hardware accelerated ήχο και EAX (αυτό είναι καλό). Τελικά, για ποιο λόγο το έκανε αυτό η m$; Διάβασα ότι έχει να κάνει με το καινούριο driver model αλλά έλεος….
*το FEAR δεν παίζεται χωρίς surround και EAX. Μιλάμε για χέ$ιμο!!
Comments (9)
Δεν είναι απόλυτα σαφές αυτό. Να εξηγηθώ: έτσι και αλλιώς οι οδηγοί για ήχο οι οποίοι γράφουν με απευθείας πρόσβαση μνήμης δεν παίρνουν WHQL πιστοποίηση γιατί θεωρείται πρόβλημα ασφαλείας. Το ίδιο ίσχυε και στα xp αλλά κατα την εγκατάσταση πατούσαμε κουμπάκι για παράκαμψη της προστασίας.
Στα 64bit Vista *δεν* επιτρέπονται με κανένα τρόπο οι μη υπογεγραμμένοι οδηγοί. Για την ακρίβεια μπορεί να παρακαμφθεί η προστασία με ένα κλειδί στο registry εάν έχει ο χρήστης τα σχετικά προνόμια.
Στα 32 bit πάλι έχουν αλλάξει κάποια πράγματα αλλά σχετικά με την μετάδοση εικόνας HD στο εσωτερικό του μηχανήματος (δλδ κατα το trusted path). Ο ήχος όμως ανάλογα και με την ένταση/καθαρότητα δεν υπόκειται σε τέτοιους περιορισμούς και σίγουρα όχι όταν δεν προβάλεται HD υλικό.
ΥΓ: Τα vista είναι διαθέσιμα πλέον για ακαδημαικό MSDN οπότε θα μπορούσες να το τεστάρεις απο πρώτο χέρι και να ενημερώσεις ;
Τα Vista Business είναι, κάτσε να βγούν τα Ultimate ;)
Όσο για το sound drivers issue (που πιστεύω ότι στο τέλος με μαγγανιές θα λυθεί και δεν θα υπάρχει πρόβλημα), όπως είπε και ο Petrakeas, το καλό είναι οτι το OpenAL API γίνεται μονόδρομος, ένα API που πολλοί developers στηρίζουν λόγω τις ευελιξίας του… OpelAL FTW!
Korax σε πληροφορώ ότι οι drivers της Χ-fi για XP είναι WHQL και έχουν hardware acceleration….
Stelaboura δε νομίζω να αλλάξει το συγκεκριμένο θέμα. Δηλαδή επίσημα από MS δε θα δούμε hardware acceleration σε Directsound. Αν ο τρόπος της creative δουλέψει και στα 64bit και τον ακολουθήσουν και άλλες εταιρίες τότε δε μας νοιάζει κιόλας τι θα κάνει η MS
Για να καταλάβαιετε περισσότερα διαβάστε εδώ:
http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.id=Vista&message.id=1694
Το γεγονός και μόνο ότι το sample rate conversion θα γίνεται από software λέει πολλά για τους μουσικόφιλους… Μάλλον θα καταλήξουμε με winamp και το asio plugin
Πέτρο,
Δεν είχα αντιληφθεί οτι το πρόβλημα βρισκόταν στο οτι ο ήχος του DS3D τρέχει σε user mode driver. Θα πω ό,τι είπα σε προγραμματιστές που χρησιμοποιούσαν το GDI+ για βαριά γραφικά: την κάτσατε.
Ναι..τρέχει σε usermode το g@mimeno!!! Μπορούσαν να κάνουν κάποια υποχώρηση όσον αναφορά το συγκερκιμένο ζήτημα. Ο λόγος που δεν έκαναν, πιστεύω ότι είναι το digital rights management.. Γιατί το να βγάλουν ΕΝΤΕΛΩΣ μια δυνατότητα η οποία σίγουρα προκαλούσε κάποια αστάθεια ή και BSOD με φτηνό hardware και κακογραμένους drivers ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ λογική…Πονάει χέρι, κόψει χέρι.
Θα δούμε από κοντά.
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο τα games αλλά η ιδέα ότι το audio mixing θα γίνεται σε software..δε ξέρω.. θα δείξει..
Ο λόγος που μετακινούνται οι οδηγοί στο user space (δεν ήξερα οτι ισχύει και για τον ήχο) είναι περίπλοκος: σταθερότητα, προστασία απο μονοπώληση πόρων (δλδ ένας οδηγός να τανκάρει τον επεξεργαστή και να μην τρέχει κάτι άλλο σωστά) και βέβαια κυρίως το DRM. Η μετακίνηση οδηγών μακριά απο τον πυρήνα δλδ εκεί οπου είναι επιβλέψιμοι είναι μέρος του ορισμού του trusted path που προϋποθέτουν τα HD δισκάκια.
Αν και θεωρητικά και σαν συνέπεια της νέας αρχιτεκτονικής το σύστημα θα είναι πιο σταθερό, στο βραχυπρόθεσμο μέλλον θα φάμε πολλά bug και προβλήματα όπως αυτό.
[...] Την έκανε πάλι την … αλχημία της η creative. Αν θυμάστε είχαμε πει ότι η microsoft αφαίρεσε το hardware abstraction layer από το DirectSound στα Vista, με αποτέλεσμα τα games που χρησιμοποιούσαν hardware mixing, surround και EAX να μη μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση σε αυτές τις δυνατότητες.Η creative έφτιαξε το ALchmy project (beta προς το παρόν) το οποίο μεταφράζει τις εντολές προς DirectSound σε κλήσεις προς openAL, το οποίο έχει πρόσβαση στο hardware! Έτσι ο ήχος στα παιχνίδια αναβιώνει στα Vista, αν έχετε X-fi (δεν υποστηρίζεται η audigy ακόμα). Βέβαια τα παιχνίδια που χρησιμοποιούν OpenAL δεν αντιμετώπιζαν πρόβλημα έτσι κι αλλιώς στα Vista. [VIA] [...]
[...] X-Fi της creative ήταν μονόδρομος. Με την έλευση των Vista όμως, καταργήθηκε η επιτάχυνση του DirectSound3D και έτσι η creative κάρτες έχασαν [...]