15Feb 06
High Dynamic Range Image-Based Lighting (HDR)
Published by Petrakeas in Multimedia, Software, Tech
‘Η αλλιώς HDRI lighting!Μη το μπερδεύετε με την τεχνολογία HDR rendering που χρησιμοποιούν τα τελευταία παιχνίδια( Cod2, HL2 lost coast) και οι τελευταίες κάρτες γραφικών! Υπάρχει σχέση αλλά είναι διαφορετική υλοποίηση..δε θα εμβαθύνω άλλο
Το HDRI lighting είναι τρόπος φωτισμού Computer generated graphics.Αντί η σκηνή να φωτίζεται από lightmaps ή spotlights ή dynamic lights, φωτίζεται από ένα αρχείο εικόνας HDR.Το αρχείο αυτό έχει φτιαχτεί από πραγματικές φωτογραφίες και δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες στον renderer για να φωτίσει τη σκηνή σαν να ήταν πραγματικά κάτω από τις συνθήκες φωτισμού της φωτογραφίας.
Η τεχνική αυτή έχει χρησιμοποιηθεί για το μεταλλικό ρευστό στο Terminator II και στα screenshots με μοντέλα του HL2 πάνω σε πραγματικές foto που είχαν κυκλοφορήσει πέρυσι.
Υπάρχει ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιεί HDRI αλλά σε REAL TIME.Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να το κατεβάσετε και να το τρέξετε όπως ένα παιχνίδι.Προειδοποιώ: τα γραφικά που θα δείτε έιναι ό,τι πιο αληθινό έχετε δει σε real time.Κατεβάστε το από εδώ. Χρησιμοποιεί D3D acceleration :)
Related links and photos: Wikipedia entry , flickr slideshow
Comments (1)
[...] HDRIΒL (HDR image based lighting).Από τη στιγμή που η HRD-Ι είναι ανάλογη της έντασης φωτός μπορεί να χρησιμοποηθεί για να φωτίσει μία σκηνή. Έτσι ο φωτισμός της computer generated σκηνής είναι ίδιος με τον πραγματικό και δε χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν πολλές πηγές φωτός για να τον πετύχουμε ,παρά μόνο μία σφαιρική πηγή που να χρισιμοποιεί την HDR εικόνα. Για να το κατανοήσετε τρέξτε real-time αυτό. [...]